deel 2 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van daphne wiebering - WaarBenJij.nu deel 2 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van daphne wiebering - WaarBenJij.nu

deel 2

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

23 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

Namaste!

Hoe gaat het daar in Nederland? Hier gaat alles prima!
Waar zal ik eens beginnen? Er is zoveel gebeurd..
Na onze taallessen en een introductie over hoe we les moeten geven en zelf een les plan moesten opstellen zijn we die donderdag voor zes dagen op reis gegaan!

Dag 1:

Om half 8 gingen we met de bus naar pokhara, waar we om 3 uur aankwamen.. ik had alleen nog maar kathmandu gezien en mijn eerste indruk was, wat doe ik hier? Dit is niet wat ik mij had voorgesteld.. maar eenmaal in de bus veranderde dat al snel.. ik heb de hele busreis mijn ogen uitgekeken en zo erg genoten.. ik ben helemaal verliefd geworden op het land! Wat is het prachtig.. echt een hele mooie natuur, mensen die hun was en zichzelf wassen in de rivier.. mensen die buiten hun tanden moeten poetsen, al die kleine, primitieve huisjes.. Toen ik in de bus zat toen voelde ik pas waarvoor ik hier gekomen ben.. Dit is wat ik had verwacht en heel graag wilde zien.. Hoe hun zichzelf zo goed weten te redden met eigenlijk helemaal niks.. Wij die zoveel luxe hebben en hun het doen met al die kleine dingen.. ik vind het heel bijzonder..

Daarna hadden we even vrije tijd en zijn we lekker uiteten geweest met zijn allen..

Dag 2:

Om 5 uur s ochtends gingen we de bergen in om de zon op te zien komen en een wandeling te maken.. wat was dat mooi! Er was zoveel te zien! De hymalaya die steeds lichter werd door de opkomende zon.. Iedereen begon te klappen toen de zon achter de bergen tevoorschijn kwam.. het was zo'n bijzonder moment. Ik kreeg tranen in mijn ogen en dacht er alleen maar aan hoe graag ik dit met jullie had willen delen..
Daarna zijn we om hoog geklommen waar we op het hoogste punt hebben ontbeten.. toen de berg afgehandeld wat ook heel mooi was.. tussen de lokale bevolking door, schoolgaande kinderen in uniform, de bus die hun ophaalde, kinderen die zaten te bedelen om geld of koek, kinderen die op de foto wilden, baby's die gewassen werden in een teiltje buiten.. eigenlijk te veel om op te noemen.. ik heb ervan genoten! Terwijl ik lang lopen echt verschrikkelijk vind! Rond 2 uur waren we beneden.. toen even lekker vrije tijd, even langs de winkels gelopen en genoten van pokhara! Wat een mooie plaats is dat! Lekker rustig, ik wist zo de weg, dat weet ik helaas nog steeds niet in kathmandu! :

Dag 3:

Vandaag zijn sanne, Sanne en ik gaan paragliden! Om 9 uur werden we door een busje opgehaald en heeft ons naar boven gebracht. Toen ik uiteindelijk boven stond vond ik het wel erg spannend! Hij vertelde dat je in het begin alleen maar moest rennen zodat hij makkelijker die parachute omhoog kreeg, maar jullie zullen het vast wel raden, ik struikelde natuurlijk net voor de afgrond, het kan er natuurlijk ook maar eentje zijn hè ;-) gelukkig wist hij het op te vangen waardoor we snel in de lucht hingen.. en dat was super gaaf! Wat een uitzicht en wat een mooie omgeving! Daarna hebben we lekker op een terrasje gezeten en genoten van het zonnetje :) s avonds zijn we met zijn allen naar een plaatselijk kroegje gegaan, waar een rock bandje speelde en de hele zaal los ging :) was erg leuk!

Dag 4:

Om half 8 gingen we met de bus naar chitwan.. Zo dat is wel even een verschil zeg met pokhara! Je zit in Nepal, maar echt twee verschillende werelden.. Dit is het jungle gebied.. we hebben na de bus rit een kleine sightseeing gehad en hebben nu gekeken naar de zonsondergang.. ook erg mooi.. toen naar een cultuur show gekeken, naar de traditionele dansen van nepal.. ik was zo moe van al dat vroege opstaan en de vele dingen die we deden dat ik bijna in slaap ben gevallen, en toen ik terug kwam ook nog eens bleek lek gestoken te zijn, dat ik me die avond helemaal niet goed voelde.. Gelukkig kon ik optijd naar bed en de volgende dag ging het gelukkig al wat beter :)

Dag 5:

Om 7 uur gingen we kanoën tussen de krokodillen :) wat was het fijn op de boot! Wat een rust en wat een mooi geluiden van alle vogels.. er waren ook zoveel mooie vogels! En natuurlijk hebben we ook krokodillen gezien! Daarna een jungle wandeling gemaakt opzoek naar de neushoorns, apen, tijgers, beren.. helaas hebben we niks gezien en toen nog even wezen kijken hoe ze de olifanten voerden en kleine baby olifanten gezien :) heel schattig..
In de middag hebben we een jeepsafari gemaakt door de jungle! Ook hier op zoek gegaan naar allemaal wilde dieren, maar we hebben alleen maar apen, krokodillen en herten gezien..

Dag 6:

We zijn vandaag wezen kijken bij het olifanten wassen.. Hoe ze zichzelf nat maken met water en mensen die op de olifanten konden zitten en natgemaakt werden door de olifanten.. Daarna hebben we zelf op een olifant een rit door de jungle gemaakt! We hebben weer geen dieren gezien, maar het was zeker leuk om op een olifant te zitten! Weer terug in het resort hebben we onze tas gepakt want de volgende dag gingen we weer terug naar Kathmandu!

Ik vond het een super leuke week! Heb echt genoten! Ik zou zeker nog een keer terug willen naar pokhara, maar niet naar chitwan.. het was leuk om een keer gezien te hebben, maar vond het erg toeristisch en ik heb van de lokale bevolking niet heel veel gezien.. al ben ik nog steeds verbaasd over mezelf hoe het ongedierte in chitwan me eigenlijk totaal niks deed.. Dus bij deze lieve mensen ben ik straks in Nederland voor geen enkel dier meer bang ! ;-p

Dag 7:

Om 9 uur vertrok onze bus weer naar Kathmandu, waar we eigenlijk om half 4 zouden aankomen.. helaas was er een ongeluk gebeurd en hebben we anderhalf uur in de file gestaan.. voor de laatste keer zijn we met zijn allen uiteten geweest om de week te evalueren en vanaf nu gaat het 'gewone' leven hier beginnen..

Nu zit ik hier heerlijk even helemaal alleen in het appartement , waar ik wel even blij mee ben.. je zit toch 24 uur op elkaars lip en dan is het wel even fijn om een momentje voor jezelf te hebben :)

Vanochtend ben ik samen met rene naar de plek gegaan waar ik kom te werken.. zodat ik de route een beetje zou weten en de mensen alvast zou ontmoeten waar ik mee kom te werken.. echt hele lieve vrouwen zijn het!
Ik ging achter op de motor, wat verschrikkelijk was dat! Bij Rick achter op de motor zit ik af en toe al niet relaxed, nou dan begrijpen jullie vast en zeker wel hoe ik hier achter op de motor zat! Ook nog door allemaal kleine steegjes, los zittende stenen, overal afval, overal verkeer.. wat een drama! Ik dacht echt dat dit mijn dood zou worden!

Zaterdag ga ik daar, waar ik kom te werken, samen met een andere vrijwilliger het thiar festival vieren dus ik ben van plan om het vanmiddag te gaan lopen, zodat ik weet waar we moeten zijn! N maandag begin ik dan met lesgeven!

Liefs daphne



  • 23 Oktober 2014 - 12:07

    Cor:

    Hoi Daphne wat een mooie reis. Ben benieuwd naar je foto's. Als de verbinding goed is kan je je foto's ook er bij plaatsen.

  • 23 Oktober 2014 - 13:10

    Astrid:

    Namaste Daphne, wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. Bij alles wat je schrijft kan ik me een leuke voorstelling er van maken. Goed om te weten dat je niet meer bang bent voor ongedierte, ik weet straks wel wie ik moet roepen als ik weer eens iets ontdek hier in huis of in de tuin. En wat stoer dat je bent wezen para gliden. Dat is iets dat ik ook nog wel een keer zou willen doen. Ik vind het grappig dat ook jij Chitwan zo toeristisch vind, dat vonden wij nl ook. Hier zou ik een volgende keer ook niet meer naar toe hoeven. Ben benieuwd hoe je wandeling er vanmiddag uit ziet en hoe lang je er over doet. Elke dag een half uur lopen.....en weer terug, kan je niet een fiets lenen? Maar wie weet kom je langs hele verrassende delen in Kathmandu en dat is natuurlijk ook weer leuk. Hoe heet nou het centrum waar je komt te werken? Nou feest ze van het weekend en succes maandag met het lesgeven...xxxxxxx

  • 23 Oktober 2014 - 13:15

    Petra:

    Hé Daphne,
    Wat heb je al veel meegemaakt en gedaan. Als ik je verhaal lees lijkt me het fantastisch. Wat een avonturen maak je mee. Geniet er met volle teugen van en ben benieuwd wat je allemaal nog ga vertellen/schrijven.
    Groetjes vanuit Nederland Peter en Petra

  • 23 Oktober 2014 - 19:35

    Karin:

    Hoi Daphne

    Wat leuk om jouw verhaal te lezen. Het haalt ook bij mij weer herinneringen op. Ik vond de natuur ook prachtig en buiten khatmadu is het een stuk rustiger. Leuk dat je rene al een paar keer hebt ontmoet. Doe hem de groeten van ons. ik vind je erg dapper en ben blij dat je het naar je zin hebt. Succes met de kinderen!
    Lieve groet Karin

  • 24 Oktober 2014 - 09:04

    Tara:

    Wat een avonturen Daf! Haha, echt zo leuk om te lezen. Vooral dat stukje over wat je had verwacht en wilde zien en dat dat ook uiteindelijk echt is wat je ziet, er is volgens mij geen beter gevoel! Pokhara klinkt fantastisch en vooral dat gedeelte wat je beschrijft met de bergen... En paragliden! Lef! Heel gaaf. Chitwan klinkt ook heel bijzonder met al die dieren, alleen minder dat het toeristisch is inderdaad, vind ik wel een afknapper. Ben echt heel benieuwd hoe het 'gewone' leven je daar zal bevallen! Zal alsnog een heel avontuur zijn geloof ik hoor. Wat fijn dat de vrouwen waar je mee werkt zo lief zijn. En die motorrit haha hilarisch! Je bent wel je grenzen aan het verleggen ;-) Ik wens je heel veel plezier bij het festival en alvast heel veel succes met het lesgeven! Kan niet wachten op je volgende verslag en de foto's!

    Liefs,

    Taar

  • 24 Oktober 2014 - 19:15

    Angelique:

    jeetje daphne, wat een belevenissen in zo'n korte tijd, wat een hoop indrukken en wat een levenservaring!! Leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt.
    Hier gaat alles z'n gangetje. gr angelique

  • 24 Oktober 2014 - 20:03

    Trudy:

    Wat een mooi verhaal ik geniet ervan.
    Veel plezier met het werken daar.
    Ik zie je volgende verslag met veel plezier te gemoed.
    Groetjes Trudy

  • 25 Oktober 2014 - 22:21

    Brenda:

    het is weer een mooi verhaal dat je hebt geschreven.voor iemand die er nog nooit is geweest en het land alleen een beetje van de tv kent is het een mooi en beeldend verslag.
    Ik lees je verhalen graag. Leuk om op de hoogte te blijven van je avonturen.

    Gr. Brenda.H

  • 09 November 2014 - 01:20

    Annelies Van Dam:

    Hallo Daphne, goh meisje ik sta van je te kijken hoor , ik vind het zo dapper van jouw wat je aan het doen ben en helemaal alleen erop af gegaan bent . I am very proud of you!!
    Zo te horen gaat het heel goed met je en je eerste week was all exciting en de tweede wat moielijker , as you were thrown in to the deep end . Maar je hebt je zelf er goed door heen geworstelt omdat je een positieve attitude hebt . geweldig hoor . Nou ik hoop dat je er de laatste 4 weken nog een hele mooie tijd zult hebben en I will keep reading your well written stories.
    Heel veel liefs Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Werken met kinderen in Nepal.

Recente Reisverslagen:

07 December 2014

deel 6

23 November 2014

deel 5

09 November 2014

deel 4

02 November 2014

deel 3

23 Oktober 2014

deel 2
daphne

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 6270

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 12 December 2014

Nepal

09 December 2011 - 02 Maart 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: