eerste paar dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van daphne wiebering - WaarBenJij.nu eerste paar dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van daphne wiebering - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

14 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

Zaterdag 11 oktober om 12 uur vertrok ik naar Nepal voor 2 maanden!
De vlucht ging prima! Zondag om half 7 s ochtends was ik in kathmandu!
Waar ik eerst anderhalf uur moest wachten op een visum.. Bharat zou mij van het vliegveld halen, dus ik dacht dat hij daar wel zou staan met een bordje met mijn naam erop.. maar je zult natuurlijk altijd zien dat er dan niemand staat.. Iedereen kwam naar me toe om te vragen of ik een taxi wilde, maar ik had geen idee waar ik heen moest.. Gelukkig duurde het niet lang, Bharat was achter het vliegveld en ik ervoor.. het was wel even schrikken natuurlijk :) hij bracht me naar het appartement en ik zag alleen maar het verkeer, de chaos, alles rijdt door elkaar en het vele getoeter..
Bij het appartement waren al 4 andere meiden, zij waren er al een aantal dagen dus ze konden me mooi rondleiden :) we hebben ergens ontbeten en en daarna gingen we tempels bezoeken..
In het vliegtuig had ik niet veel geslapen dus het verkeer begon me heel erg op de zenuwen en ik dacht eraan dat ik zo graag even naar het rustige verkeer in Nederland wilde! :)
Toen we thuis kwamen gingen we uiteten met Bharat en rene en is er verteld wat ons te wachten staat..
Ik ben lekker oprijd naar bed gegaan en heb heerlijk geslapen!!
De volgende dag hebben we in een restaurant met zijn allen gegeten en kregen we een introductie over Nepal en hoe stichting veldtwerk is ontstaan.. Daarna kregen we onze eerste nepalese taalles! Toch best een lastige taal! Daarna geluncht met zijn allen en toen zijn we naar het appartement gegaan om de taalles te vervolgen..
Het was erg fijn om binnen te zijn want het regent hier nu al een paar dagen.. in India is een storm geweest waardoor wij er ook last van hebben.. maar vanaf morgen schijnt het weer beter te worden!
Toen zijn we nog even de stad in geweest waar we en nepalese simkaart hebben gekocht..
Met zijn allen uiteten geweest en daarna samen met rene in een bar gezeten en wijntjes gedronken :)
Vanochtend weer verder gegaan met de nepalese taalles en nu hebben we even vrije tijd en zitten we in een café waar we kunnen internetten.. De verbinding is erg slecht, we hebben elke dag een koude douche en er zijn al veel kakkerlakken gevonden in ons appartement! Maar even goed vermaken we ons prima en het is erg gezellig met elkaar!
Ook aan het verkeer ben ik gewend geraakt, het aanpassen valt me erg mee!
Vanaf donderdag tot volgende week woensdag gaan we een trip maken met zijn allen en heb helemaal geen internet! Ik hoop dat ik snel wat van me kan laten horen!

liefs daphne


  • 14 Oktober 2014 - 12:54

    Cor Molenaar:

    hoi Daphne,
    leuk verslag, blijf je volgen
    wat goed om eerst de taal te leren.
    succes met de Nepalese taal en je huisdieren( kakkerlakken)

  • 14 Oktober 2014 - 13:52

    Mary:

    Leuk te horen meissie!!! Heeel veel plezier!!
    Je bent dapper met al die kakkerlakken enzo:P

    xxx

  • 14 Oktober 2014 - 14:02

    Astrid:

    Namaste Daphne, wat een leuk verslag....en wat goed om te lezen dat alles goed gaat. Tja het verkee in Kathmando is echt met geen pen te beschrijven dus ik snap helemaal wat je bedoeld. Wat jammer dat het al een paar dagen regent, het zal ook niet zomaar een buitje zijn. Maar goed dat jullie binnen zitten en ijverig bezig zijn....en die kakkerlakken.....oei jammer dat ze in je appartement zitten, ze kunnen er beter buiten zitten. Nou succes verder met de taallessen..namaste ( met streepje denk ik). Nou doe de groeten aan iedereen en we wachten weer op je volgende verslag..liefs van ons

  • 14 Oktober 2014 - 14:55

    Irene :

    Hai Daphne,
    Wat een onderneming meid! En wat een mooie ervaringen zal je opdoen daar in het verre Nepal. Heel veel succes deze 2 maanden en het is een ervaring die je nooit meer zal vergeten.
    Groetjes van Irene Pronk (moeder van Lara en Sanne)

  • 14 Oktober 2014 - 14:56

    Tara:

    Daf! Onwijs mooi om te lezen dit :) Hoe bevalt het eten je daar? (A) Geen Humphrey's menu hé haha.
    Blij om te lezen dat je vlucht goed verliep en kan me voorstellen dat het dagelijks leven daar duizelingwekkend kan zijn voor je, is wel even aanpassen in zo'n compleet andere wereld.. Is het er wel warm? En je leert de taal ook nog eens, hoe gaaf :) Blij ook dat het er gezellig is met de andere mensen.
    Heel veel plezier met de trip! Ik kijk uit naar je volgende verslag. Zo onwijs goed dat je dit doet! Denk aan je.

    Liefs,

    Taar

  • 14 Oktober 2014 - 18:28

    Thea Dekker Vlaar :

    Hallo Daphne.

    Wat leuk om te lezen dat alles een goede indruk op je gemaakt hebt.
    Alleen het verkeer en die akelige kakkerlakken.
    Niet getreurd alles went zegt men dan.
    Geniet van je lessen en kijk uit naar je volgende verslag.

    Groetjes tante Thea en oom Frans.

  • 14 Oktober 2014 - 18:35

    Tessa:

    Hee Daf!!
    Wat leuk om je verslag te lezen. En zo te lezen vermaak je je goed!
    Beetje min punt van het regenachtige weer, maar ben je van nederland wel gewend! Hoop dat het inderdaad snel mooi wordt, dat je nepal op zijn mooist kan verkennen.

    Heel veel plezier deze dagen!! Ik hoop op snel weer een verslag

    Xxx Tessa


  • 15 Oktober 2014 - 10:40

    Brenda:

    wat een avontuur meid. Ik vind je maar dapper.
    Fijn dat je leuke mensen om je heen hebt, dat maakt het toch veel leuker"
    Ik hoop dat je een fijne tijd tegemoed gaat en veel leuke mensen zal ontmoeten.

    Gr. Brenda

  • 15 Oktober 2014 - 18:08

    Trudy:

    Hallo Daphne, ik heb je verslag gelezen via Cor.
    Ik ben een Tante van Rick, we hebben elkaar laatst bij Oma Molenaar gezien.
    Ik vind dit soort verslagen heel leuk zo volg ik ook altijd Jessica.
    Je maak zo wel wat mee, ik zie wel wanneer je weer een verslag heb.
    Ik wens je veel succes met je taal.
    Gr.Trudy

  • 16 Oktober 2014 - 14:34

    Mary:

    Hallo Daphne
    Wat zal je gaan genieten zeg. Heel veel succes met alles.
    Groetjes Mary en Jan

  • 17 Oktober 2014 - 20:41

    Marijke Buren:

    Beeldend verslag hoop dat je die kakkerlakken thuis laat ;-))

  • 19 Oktober 2014 - 10:53

    Tante Yvonne:

    Heey Daphne
    Wat een belevenis!
    Deze week hoorde ik op de radio over het hele slechte weer, dus moest meteen aan jou denken.
    Geniet van deze bijzondere ervaring
    Heel veel plezier nog
    Groetjes uit Hoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Werken met kinderen in Nepal.

Recente Reisverslagen:

07 December 2014

deel 6

23 November 2014

deel 5

09 November 2014

deel 4

02 November 2014

deel 3

23 Oktober 2014

deel 2
daphne

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 6271

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 12 December 2014

Nepal

09 December 2011 - 02 Maart 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: